Hanging hill
Mo Hayder
1
London: Bantam, 2011
428 p.
9780593063842 (paperback)

Zoë Benedict is agente, kampt met een zwaar probleem uit haar verleden en krijgt de zaak rond een jong verkracht en vermoord meisje toegewezen. Met haar zus Sally, een gescheiden vrouw met ook een tienerdochter, heeft ze al meer dan twee decennia geen contact meer. Sally hoort van Steve, haar nieuwe vriend dat de man voor wie ze poetst pornokoning is en raakt bang voor de toekomst van haar puberende dochter. Sally raakt onvrijwillig betrokken bij twee moorden en vanaf dan razen de verwikkelingen in een sneltreinvaart door het verhaal. Bijkomend gevolg is dat door die evolutie de twee zussen weer dichter bij elkaar komen. Zelfstandig te lezen thriller van de bestsellerauteur die rond inspecteur Caffery al een hele reeks op haar naam staan heeft. Zeer sterke karakters, enkele slechteriken en een ijzersterk, spannend plot met ontwikkelingen tot het einde. En de belangrijke en goed uitgewerkte vraag of je het recht in eigen hand mag nemen? Niet voor gevoelige lezers. Normale druk.

Over Mo Hayder

Mo Hayder, pseudoniem van Beatrice Clare Dunkel (Epping, 2 januari 1962 – 27 juli 2021), was een Brits schrijfster van thrillers. Haar boeken worden gekenmerkt door een fascinatie voor gruweldaden.

Loopbaan

Mo Hayder werd geboren als Clare Damaris Bastin, de dochter van astrofysicus John Bastin en lerares Susan Jacobsen. Ze verliet het ouderlijk huis en haar school op haar vijftiende en leefde vanaf dat moment in Londen. Tussen 1980 en 1985 timmerde ze onder de naam Candy Davis aan de weg als naaktmodel en actrice. Ze had rollen in Engelse televisieseries als The Benny Hill Show, The Two Ronnies en Are You Being Served?. In deze laatste serie was ze twee seizoenen te zien als de rondborstige secretaresse Miss Belfridge. Ze nam rond 1986 afstand van haar acteerloopbaan en emigreerde naar Tokio. Ze woonde daarna begin jaren 1990 korte tijd in Los Angeles, waar ze filmwetenschappen studeerde…Lees verder op Wikipedia